top of page

NM Mangekamp!

I morgen starter innendørs NM i mangekamp, som er i Sandnes. Jeg kjører ned litt senere idag sammen med sjefs trener mamma!

Jeg har brukt denne uken til å lade opp til NM, og har trent litt teknisk og eksplosiv styrke. Etter forrige helg har beina vært ganske stiv og først nå er de bedre. Med tanke på forrige helg så føler jeg at formen er veldig god, mangler litt på det tekniske. Er litt ustabil i lengde tilløpet og høyde tilløpet, men det sitter ganske bra i kroppen og med litt treff kan det bli gode resultater, spesielt i lengde!

Løpe formen er veldig god, og jeg kommer til å satse alt på første øvelse, som er 60m. Etter forrige helg der jeg løp 7.05 med tunge bein, så føler jeg at 6-tallet er innen rekkeviddet.

60m hekk kommer til å bli nøkkel øvelsen. Jeg har fått trent bra i vinter med en del hekkeløp, og hvis jeg får starten til å stemme, så kommer det til bli bra.

Stav er jeg ganske stabil på 4.30 - 4.40, håper jeg treffer bra teknisk og da nærmer meg 4.50!

1000m og kule skal nok gå bra, kule ligger jeg rundt 15m og håper på det samme i helgen. På 1000m er det bare å løpe til jeg spyr!!

Har som mål å perse sammenlagt og har satt meg noen mål:

60m: 6.99

Lengde: 7.20

Kule: 15.00

Høyde: 1.90

60mh: 8.60

Stav: 4.40

1000m: 2:51.00

Total Score: 5574

Blir en spennende helg og forhåpentlig vis noen gode resultater. Jeg avslutter inne sesongen etter helgen og starter hard treningen mot ute sesongen.

Det ble en liten inne sesong med 2 stevner, men jeg satser på å ha en god form når jeg skal ut i første 10-kamp i slutten av April!

Ønsk meg lykke til!


Utvalgt innlegg
Siste innlegg
Arkiv
Søk etter tags
Ingen tagger enda.
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page